Hem          Vardag         Minnen         Texter         Drömmar & framtid         Resor         Videoinlägg

Mitt år - 2012

Linnea Järkstig / 31 December, 2012 - 12:00 / Vardag

En av de sista bilderna på mig från 2011. Jag var sjukt taggad på ett nytt år.
 
Det här året har jag spelat ishockey med "fel" hockeylag. Vi svek Vilhelmina för Lycksele.
 
Jag har hunnit tatuera mig.
 
2012 pluggade jag sjukt mycket. Så mycket att jag inte förstår själv hur jag orkade med.
 
Firade påsk med den här sötaste hunden, Bonnie men också med farmor, farfar, familjen och Lillan såklart! ;)
 
Jag drev Bling UF, mitt UF-företag där jag sålde smycken. Detta är bland det roligaste jag gjort på gymnasiet, då jag själv fick testa driva ett företag och dessutom fick delta på olika mässor. På den regionala mässan vann jag "bästa affärsplan" och "bästa UF-företag", helt otroligt!
 
 
I maj åkte jag till Stockholm med klassen och stora delar av skolan. Det blev en hel del alkohol och studiebesök, med andra ord superkul! :)
 
Dessutom blev det ett besök på Skansen. Love it!
 
Veckan innan jag åkte till Stockholm med klassen och skolan så var jag i Stockholm för att tävla på SM i ung företagsamhet. Jag vann ingenting men hade det jätteroligt och fick dessutom träffa flera andra ungdomar som drev UF-företag.
 
Här är en bild från galamiddagen på UF-mässan, det är jag och alla andra tävlande från Västerbotten. Min faster följde med till SM i Stockholm så då fick jag även en hel del tid tillsammans med henne, bland annat hann vi gå spökhuset på Grönalund tre gånger.
 
Efter två veckor i Stockholm lämnade jag in mina sista uppgifter på gymnasiet och hade studentvecka. :)
 
Under studentveckan hände ett och annat. Jag kan säga att det inte var ovanligt att se vi studenter i den här bilen, även kallad "partybussen". Denna vecka kommer jag nog aldrig att glömma.
 
Efter studentveckan kom den efterlängtade dagen, studenten. Helt sjukt vad gammal jag är.
 
 
Den som gråter på studenten kommer jag att slå. Ingen får gråta! - sa jag hela dagen.
Vem var det som satt och grät hela kvällen? Jo hon som sagt att ingen får göra det såklart ;)
Hade verkligen en fantastisk tid på Luspengymnasiet, kommer aldrig att glöma den.
Ser även fram emot att hälsa på alla i Storuman framöver, det måste jag.
 
På studenten vann jag ett stipendium för bästa projektarbete. Stolt tjej! :)
 
Efter studenten och en sommar fylld med arbete flyttade jag till Sundsvall. Det här är min första skoldag på Mittuniversitetet.
 
 I två hela veckor blev jag nollad. Då fick jag lära känna massa härliga människor, mina klasskamrater.
 
Jag fick världens bästa klass!
 
I höstas hade jag en "återträff" med det här gänget. Hanna fyllde 18 år så det firade vi med att sova på hotell och gå på femman. Känns konstigt att inte träffa dessa tjejer så ofta längre, men när vi väl är med varandra känns det som att vi knappt varit ifrån varandra. :)
 
Jag har lärt känna bästaste Krickan_92. En tjej som nästan är lika galen som mig, fast bara nästan. Fast hon älskar ju Vilhelmina mer än mig i alla fall ;)
 
Under den här terminen i Sundsvall har jag hunnit skämma ut mig. Eller bjuda på mig själv.  Varit mig själv.
 
Dessa underbara tjejer har jag lärt känna under året (och Kajsa, Lina, Tilde såklart). Jag vet inte vad jag skulle ha gjort utan mina ångestkompisar, de är min andra familj.
 
Avslutningsvis kan jag säga att detta har varit ett helt fantastiskt men också fartfyllt år. Det har hänt jättemycket saker i mitt liv och det är jag glad för. Detta har varit ett awesome år och jag hoppas att 2013 kommer bli lika bra, om inte bättre ;)
 
(Alla bilder är inte tagna av mig utan också av mina vänner. Fråga om ni vill veta vem som är fotografen ;))
Hanna, den får ju inte glömmas!
Postat av: Camilla

Snacka om ett händelserikt år. Hoppas du får ett super 2013
Gott Nytt År!!! kram mamma

2012-12-31 @ 15:39:25
Postat av: Krisckan_92

Alltså, jag har sagt det förr och jag sägerdet ien: Du är fan bäst lill-järkan min. Så himla kul vi har haft det i höst, helt sjukt. shit.

"Under den här terminen i Sundsvall har jag hunnit skämma ut mig. Eller bjuda på mig själv. Varit mig själv." hahah, även bästa kommentaren nånsin!

2013-01-01 @ 15:00:46
URL: http://kusins.tumblr.com
Postat av: Krisckan_92

Alltså, jag har sagt det förr och jag sägerdet ien: Du är fan bäst lill-järkan min. Så himla kul vi har haft det i höst, helt sjukt. shit.

"Under den här terminen i Sundsvall har jag hunnit skämma ut mig. Eller bjuda på mig själv. Varit mig själv." hahah, även bästa kommentaren nånsin!

2013-01-01 @ 15:00:46
URL: http://kusins.tumblr.com
Postat av: Krisckan_92

Men fan, min datordyslexi alltså. man kan ju tro att jag är full.

2013-01-01 @ 15:02:02
URL: http://kusins.tumblr.com
Postat av: Laijnaloo

Sluta med dessa bortförklaringar, du är full Krickan_92 ;)

2013-01-03 @ 16:06:38
URL: http://laijnloo.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



- K o n t a k t -