Hem          Vardag         Minnen         Texter         Drömmar & framtid         Resor         Videoinlägg

Mina små vänner

Linnea Järkstig / 09 Oktober, 2012 - 23:32 / Vardag

Otur som jag har råkade jag flytta in i en lägenhet med vägglöss. I mitt hem har jag spenderat nätterna vakna och gråtandes, en del nätter har jag haft panik. Känslan av att det kryper i kroppen och att små äckliga djur äter upp mig när jag är som mest sårbar. Det är äckligt.
Efter ett flertal besök av Nomor trodde jag att det skulle bli bra. Att mina små "vänner" äntligen skulle försvinna. Det blev bara värre. Jag blev bara tröttare och tröttare samtidigt som oron steg och helst av allt ville jag inte vara hemma, men jag fick inte sova borta. En morgon vaknade jag med så mycket som 21 bett på ryggen!
Det jobbigaste under den här tiden var inte tanken på att skadedjur kröp på mig under natten. Det värsta var nämligen betten eftersom jag fick de precis överallt och de kliar så otroligt mycket. Tänk er att all vaken tid ägnas till att verkligen försöka att inte klia på betten, att förhindra de fula ärren jag mest troligt kommer att få. En del har frågat mig hur betten känns, om de känns som vanliga myggbett. Det enda jag kan säga är att det är tusen gånger värre och att jag aldrig tidigare upplevt något liknande.
Efter "jag kan inte sova"-, "jag kan inte vara vaken"-, "jag orkar inte mer"stadiet var jag nära att ge upp. Jag hade levt med mina små kryp i nästan en månad och det kändes som att jag varken skulle orka skolan eller att bo kvar här i Sundsvall. Även om det är dessa saker jag är här för och verkligen vill göra så visste jag inte om jag skulle orka, vägglössen tog upp all min kraft.
Till min räddning kom Anticimex istället för Nomor och bara första intrycket av det nya bekämpningsföretaget var mycket bättre. Bara det att han som kom stannade i över en och en halv timme istället för tio minuter som Nomor brukade göra kändes seriöst. Efter att Anticimex damsugat min säng och lagt ut pulver i sängen såväl som runt den kände jag mig lättad, skulle jag äntligen bli av med problemet?
En vecka gick och jag fick inte ett endaste bett. Två veckor har gått och nu har jag fått några bett de flesta kvällarna under veckan. Idag skulle Anticimex ha kommit till mig (tror jag), men så blev det inte. Varför vet jag inte, men ringer de inte imorgonbitti så kommer jag att ringa de. Jag behöver hjälp!
Det allra värsta just nu är varken det fysiska eller det psykiska som det var förut. Nu är det jobbiga att jag inte får åka bort på helgerna eftersom saneringen då kommer att fungera sämre. Dock orkar jag inte låsa in mig längre och har planerat att resa bort både i helgen och nästa helg. Dessa vägglöss får helt enkelt inte styra över mitt liv och verkligen inte eftersom det inte är jag som dragit dit dem. Varför ska då jag drabbas?
Jag har frågat Mitthem (min hyresvärd) varför jag ska lida av att de inte har koll på sina lägenheter. De svarar med att det är studenternas fel, att jag har tre månaders uppsägningstid och att jag endast ska få 15% avdrag från en hyra. Det tycker jag är fördjävligt! Vad tycker ni?
Postat av: Andrea

Gu vad dåligt gjort av din hyresvärd, men jag hoppas verkligen att det blir bra snart!

Svar: Ja verkligen! Tack så mycket, det hoppas jag också :) Hur går det för er med UF? Har ni kommit någon vart än? :)
Linnea Järkstig

2012-10-10 @ 10:34:05
URL: http://dethandlaromandrea.blogg.se
Postat av: Andrea

Nja, har gått lite segt ett tag nu. Men vi ska nu börja med en marknadsundersökning och affärsplanen, och så ska vi informera dig och vår andra rådgivare om vad vi egentligen ska göra! Så det kommer snart ;)

Svar: Okej vad bra. Jag ser fram emot det! :)
Linnea Järkstig

2012-10-10 @ 11:10:16


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



- K o n t a k t -