Hem          Vardag         Minnen         Texter         Drömmar & framtid         Resor         Videoinlägg

Min tid på VK

Linnea Järkstig / 19 Augusti, 2013 - 23:06 / Vardag

I dag har jag arbetat min sista dag på VK. Mina åtta veckor och en dag är över i Umeå och nu väntar två veckor ledigt innan jag åker tillbaka till Sundsvall för skola igen.
 
Att börja skolan igen känns kul. Jag längtar efter att få träffa alla och träffa de nya nollorna. Jag längtar också efter att få lära mig massor av saker som jag kommer ha nytta av som journalist.

Journalist, det har jag varit hela sommaren. Mitt första riktiga journalistjobb.
Jag trivdes väldigt bra på Västerbottens Kuriren eftersom jag fick arbeta som både familjeredaktör och redigerare, hade härliga arbetskamrater och för att jag faktiskt fick arbeta inom den bransch jag vill jobba inom. Journalistbranschen.

Det som gjort min arbetssommar så bra är inte bara att jag har arbetat utan även att jag har lärt mig otroligt mycket. Efter varje dag på jobbet har jag gått hem med ett leende på läpparna och känt att jag har växt. Det har varit fantastiskt.

Även om jag tycker att det känns skönt att komma hem till familjen och alla kompisar för att sedan komma hem till min andra "familj", vännerna i Sundsvall, så har jag trivts jättebra på VK. Och jag kan säga att det här var inte sista dagen jag satte min fot i det huset. Det vill jag lova er.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



- K o n t a k t -