Hem          Vardag         Minnen         Texter         Drömmar & framtid         Resor         Videoinlägg

Deadline. Deadline. Deadline.

Linnea Järkstig / 30 Januari, 2013 - 15:37 / Vardag

Om lite mindre än en halvtimme har jag deadline. Idag har jag hittat en "nyhet" i kommunens diarium. Väldigt roligt även om det är lite klurigt.

Att arbeta mot deadline är något jag gjort flera gånger den senaste veckan, nu när jag äntligen läser en praktisk kurs. Det känns som att jag börjar bli en journalist. Åtminstone mer och mer för varje dag som går.

Imorgon kommer vi få tillbaka några artiklar som vi skrev förra veckan, kommer bli spännande. Hoppas att det gick ganska bra i alla fall. :)

Postat av: Oscar

Du är så duktig! Kämpa på :) .. Puss!

2013-01-30 @ 21:46:39
Postat av: -

Hej!

Är det jättesvårt att komma in på journalistikprogrammet på Mittuniversitetet? Jag har märkt att det är ett högt antal sökande varje termin och mitt meritvärde är strax under 15.. Är det kört då eller kan jag skriva ett bra högskoleprov och fortfrande ha chansen ?

Tack på förhand!

Svar: Hej! :)Jag vet inte riktigt, det är nog väldigt olika från gång till gång. Det beror helt enkelt på hur många reserver de tar in, oftast brukar väldigt få hoppa av så de tar inte in så många resverer men i vår klass var det väldigt många som hoppade av så många reserver kom in. Den som hade lägst som kom in i år hade, 19.7 poäng. Vilket det ungefär brukar ligga på...
Har du under 15 så antar jag att du antagligen får läsa upp betygen eller se till att få ett bra resultat på högskoleprovet. På HP hade den lägsta som kom in 1.0.

Kom ihåg att man alltid har chansen att klara någonting som man verkligen vill. Det gäller bara att kämpa för det! Lycka till med sökandet, kanske ses vi nästa år? :)
Linnea Järkstig

2013-02-04 @ 20:58:49


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



- K o n t a k t -