Hem          Vardag         Minnen         Texter         Drömmar & framtid         Resor         Videoinlägg

Det kommer aldrig va över för mig

Linnea Järkstig / 17 Mars, 2013 - 22:23 / Vardag

Lyssnar på Håkans nya om och om igen. Den växer. Den är fantastisk.
Jag sitter här i sängen med djupa tankar om vilka vägar jag vill gå. Vad jag vill göra i framtiden. Om vem jag är och vad jag vill. Det är djupa tankar en söndagkväll men det är ju det söndagar är till för. Ångest.
Efter att många drömmar, tankar och minnen snurrat igenom min skalle så börjar det kännas bättre. Jag börjar bli lugn. Jag hittar tillbaka.
Snart ska Håkan Hellströms nya bytas ut mot sovmusik, vilket betyder att alldeles för hög men bra musik kommer att höras från mitt sovrum hela natten. Rummet kommer även att lysa i ett blått sken som visar mig att jag inte är ensam, jag har Håkan, Kent, Avicii, Nause och många fler på besök. Har jag det så här varje natt så kommer dessa två veckor inte bli så ensamma trots allt, mina två veckor utan de flesta av mina vänner.
Imorgon börjar min praktik på Sundsvalls Nyheter, det känns jättekul att äntligen få komma ut lite i arbetslivet. Det är då jag känner att jag en dag faktiskt kommer få jobba med det jag vill. Och att den dagen inte är så långt bort.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



- K o n t a k t -